جبهه




افسران - این  همه بی نماز هست!!!


می خواست برگرده جبهه بهش گفتم: پسرم! تو به اندازه ی سنّت خدمت

کردی بذار اونایی برن جبهه که نرفته اند.

چیزی نگفت و ساکت یه گوشه ای نشست…

… وقت نماز که شد ،

جانمازم رو انداختم که نماز بخونم دیدم اومد و جانمازم رو جمع کرد...

خواستم بهش اعتراض کنم که  گفت: این همه بی نماز هست!

اجازه بدید کمی هم بی نمازا ، نماز بخونند.

دیگه حرفی برا گفتن نداشتم خیلی زیبا ، بجا و سنجیده جواب حرف

بی منطقی من رو داد.


زیبایی هنر خداست




تو ازخود چه داری ؟

                                                                 

آینده




چگونه هستی ؟



   آیا چنان که می نمایی هستی ؟


" پیام تقدیر و تشکر دبیر اجرایی ششمین گردهمایی موصل یک "


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان آقای علی دوست قزوینی با ارسالی مطلبی به این رسانه از آزادگان سرافرازی که در همایش موصل یک در قم حضور داشتند تقدر و تشکر نمودند.

ضمن تقدیر و تشکر از آزادگان سرافرازی که دعوت دبیر خانه ششمین گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل یک استان قم را پذیرا شدند و در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام اله علیها و مسجد مقدس جمکران زینت بخش مجلس ما شدند.

ابتدا از حضور شما عزیزان آزاده که قدم بر چشم ما نهادید وبر شکوه مجلس خود افزودید و نیز از سخنرانان گردهمایی حضرت حجه الاسلام و المسلمین قرائتی و حجه الاسلام و المسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کمال تقدیر و تشکر را داریم.

و بر خود لازم می دانیم از مسئولین موسسه فرهنگی پیام آزادگان که مارا در برگزاری هرچه باشکوه تر این گردهمایی یاری کردند و از حمایت های مادی و معنوی خود دریغ نورزیدند تقدیر و تشکر نماییم.

بدیهی است که میزبان در برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر همایش کمال تلاش و جدیت را به کار برد تا مراسمی در خور عزت آزادگان بر پا گردد. لکن در مقام اجرا علی رغم اینکه از یک ماه قبل پیگیر امورات اجرایی مراسم بودیم و جلسات متعددی تشکیل شد با مشکلات و کمبودهایی مواجه شدیم .

چند روز قب از گرهمایی از طریق پیامک و سایت موسسه پیام آزادگان، دوستان آزاده را در سراسر کشور دعوت کردیم و از ایشان درخواست شد تا در صورت حضور اعلام آمادگی نمایند که نزدیک به هزار نفر اعلام آمادگی نمودند و بر همین اساس برای تعداد 1200 نفر تدارک مکان و پذیرایی دیده شد، اما با استقبال گرم دوستان روبرو شدیم و نزدیک به 1500 نفر در همایش حضور یافتند و این امر سبب بروز مشکلات و نارسائی هایی در امر اسکان و اعزام به حرم گردید.

بدینوسیله از همه عزیزانی که علاوه بر رنج سفر با مشکلاتی در امر اسکان و اعزام به حرم مطهر مواجه شدند تقاضا مندیم تا ما را به بزرگواری خود ببخشند و عذر خواهی ما را پذیرا باشند.

در ضمن ما آمادگی شنیدن هر نوع پیشنهاد و انتقاد را داریم تا در برنامه های آینده بهتر بتوانیم در خدمت عزیزان آزاده باشیم.

دبیر اجرایی ششمین گردهمایی موصل یک

علی علیدوست قزوینی

گروهی از آزادگان مومن و متدین و پر تلاش و با روحیه

گروهی از آزادگان مومن و متدین و پر تلاش و با روحیه
بين الحرمين

«آقا» را از هر طرف بخوانی «آقا»ست ...

«آقا» را از هر طرف بخوانی «آقا»ست ...

افسران - «آقا» را از هر طرف بخوانی «آقا»ست ...
mousavi88
مقام معظم رهبری آیت الله امام خامنه‌ایی فرمودند:

بروید سراغ کارهای نشدنی تا بشود.

تصمیم بگیرید به برداشتن کارهای سنگین تا بردارید.

ولایخشون احداالاالله.

خب زحمتهایش چه ؟ رنجهایش چه ؟ محرومیتهایش چه ؟

جوابش این است که : و کفی بالله حسیبا خدا را فراموش نکن خدا حسابت را دارد.

در میزان الهی رنج تو- محرومیت تو- کف نفس تو- حرصی که خوردی - زحمتی که کشیدی - کاری که کردی-

خون دلی که خوردی - دندانی که روی جگر گذاشتی -

اینها هیچ وقت فراموش نمیشود. ...

شهدا...


افسران - شهدا...

خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان در بخش دیگری از گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل یک حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، استاد حوزه و مدرس قرآن با حضور در جمع گرم و صمیمی آزادگان در سالن محل برگزاری این همایش به سخنرانی پرداخت. سخنان این استاد حوزه با استقبال آزادگان مواجه شد؛ به نحوی که در طول سخنرانی وی، تمامی سالن در سکوت فرو رفته بود.

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به دوستی ای که از دیرباز با سیدآزادگان داشته است اظهار داشت: من با مرحوم ابوترابی همشاگردی بودم، وقتی ایشان به اسارت دشمن درآمد، ده سال از دشمن بعثی کتک خورد و من ده سال در آرامش کار و تحصیلم را انجام می دادم. ایشان وقتی دوران اسارت خود را سپری کرد و به میهن بازگشت من دو خانه داشتم و به وی گفتم که می خواهم یکی از خانه ها را به او بدهم. چرا که ایشان دو فرزند پسر داشت و من فرزند پسر نداشتم. با این حال، سید آزادگان زیر بار نرفت و خانه را از من قبول نکرد. به عقیده ی من گذشت از یک خانه راحت تر از سپری کردن دوران اسارت نبود. چرا که بسیاری هستند که سختی ها را در راه خدا تحمل می کنند اما در مواجهه با مال دنیا از یک پر کاه نمی گذرند.

وی افزود: اگر به سوره های قران هم نگاه کنیم متوجه می شویم در آخرین آیه های قرآن تاکید شده است که از شر "وسواس خناس" باید به خدا پناه برد. این به آن معنی است که انسان تا لحظه ی آخر از وسواس شیطان در امان نیست.

این استاد قرآن تاکید کرد: عاقبت به خیری در زندگی یک اصل بسیار مهم است. کسی می گفت در حرم امام رضا سه واعظ برجسته را در سه نقطه ی حرم دیدم و از هرکدام پرسیدم مهمترین حاجت و خواسته ی شما از خدا چیست؟ آن ها تاکید می کردند "عاقبت به خیری" و این نشان دهنده ی آن است که عاقبت به خیری اصلی بسیار مهم در زندگی به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: همه ی دعاها مستحب است اما یک دعا واجب است و آن، دعای "اهدنا الصراط المستقیم" است که در نمازمان باید آن را هر روز بخوانیم. حتی پیامبر اسلام هم موظف بوده این دعا را بخواند و چه بسا او بیشتر از ما بر خواندن این دعا مداومت کرده است؛ چرا که برای پیامبر خواندن نماز شب نیز واجب بوده و ایشان در نماز شب هایشان هم این دعا را در سوره ی حمدشان خوانده اند. این، نشان از مهم بودن امر هدایت دارد.

توسط:خادم الشهدا



حاجي دوران سختي بود واستون . وقتي «پايي كه جا ماند»آقاي حسيني رو خوندم تازه فهميدم كه چه خبر بود. بعضي چيزا گفتني نبود واقعا. اينجا هر كاري كنند كمه ، خدا در اون دنيا بر مقامات شما بيفزايد.


" رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند "



بمناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

 

تسلیت آزاده ای از گیلان غرب به یاران شهیدش پیوست

آزاده وجانباز حاج غلام ابراهیمی هم پر کشید

فرزند گرامی آزاده شهید والا مقام رحیم ابراهیمی

برادر گرامی شهید رضا ابراهیمی

اینجانب به بیت شریفش وهمه آزادگان بخصوص موصل یکیها تسلیت عرض میکنم

خنده بر لب می‌زنم تا کس نداند راز من      ورنه دنیایی که ما دیدیم خندیدن نداشت

    

   

   

همایش آزادگان موصل یک  و  مثنوی موصل یک

56672337727450475690.jpg

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند  چنین نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند

من ارچه در نظر یار خاکسار  شدم   رقیب نیز چنین   محترم   نخواهد   ماند

چه دل صافی دارند این آزادگان و چه سینه فراخی. آنجا که بودیم حرفهای دلشان را با چشمانشان نمی‌گفتند تا مبادا بگریند و اینجا که همدیگر می‌بینند با نگاههایشان حرف دلشان را به هم می‌زنند. دنیای کوچک موصل یک کاری کرده که دیگر دنیا را کوچک می‌بینند ولی همدیگر را خیلی بزرگ و فروتنی آنها را کلا از وسوسه های ابلیس دور کرده. خدایا این یکرنگی و صفا را تا زمان ورود به بهشت از آنها مگیر. آمین. این حقیر به درخواست جمعی از آزادگان حاضر در همایش مثنوی موصل یک را در قسمت ادامه مطلب این پست قرار می‌دهم تا هر کدام خواستند برای خودشان کپی کنند. ان‌شاالله در آینده نزدیک فایل صوتی این مثنوی به همان صورتی که در همایش قرائت شد در این وبلاگ قرار داده خواهد شد.

ادامه نوشته

59998010968043084775.jpg  04102772240404724014.jpg  83760783371372948375.jpg  26344285665152858516.jpg50649680605538969353.jpg  35588283516903755886.jpg

کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم میرسد

  واقعا چه اتفاق عجیبی                          07139695192440367195.jpg

عکس اسارت ایستاده از راست صفر کشتمند 2-نامدار سلیمانی (حمزه)بعد از 29سال باز هم در کنار هم در همایش قم

2-عکس جدید نفر دوم نامدار سلیمانی ونفر سوم صفر کشتمند

 

  02069890180264346468.jpg  49564131516506415524.jpg

واما عکس پایینی آقای صنایی از اصفهان ونامدار سلیمانی از ساری همایش قم وعکس اسارت سمت چپ آقای صنایی ونامدار سلیمانی


   

" حجت‌الاسلام قرائتی: آزادگان پرچم‌دار نماز شوند "




به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام آزادگان در بخش دیگری از گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل یک حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، استاد حوزه و مدرس قرآن با حضور در جمع گرم و صمیمی آزادگان در سالن محل برگزاری این همایش به سخنرانی پرداخت. سخنان این استاد حوزه با استقبال آزادگان مواجه شد؛ به نحوی که در طول سخنرانی وی، تمامی سالن در سکوت فرو رفته بود.

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به دوستی ای که از دیرباز با سیدآزادگان داشته است اظهار داشت: من با مرحوم ابوترابی همشاگردی بودم، وقتی ایشان به اسارت دشمن درآمد، ده سال از دشمن بعثی کتک خورد و من ده سال در آرامش کار و تحصیلم را انجام می دادم. ایشان وقتی دوران اسارت خود را سپری کرد و به میهن بازگشت من دو خانه داشتم و به وی گفتم که می خواهم یکی از خانه ها را به او بدهم. چرا که ایشان دو فرزند پسر داشت و من فرزند پسر نداشتم. با این حال، سید آزادگان زیر بار نرفت و خانه را از من قبول نکرد. به عقیده ی من گذشت از یک خانه راحت تر از سپری کردن دوران اسارت نبود. چرا که بسیاری هستند که سختی ها را در راه خدا تحمل می کنند اما در مواجهه با مال دنیا از یک پر کاه نمی گذرند.

وی افزود: اگر به سوره های قران هم نگاه کنیم متوجه می شویم در آخرین آیه های قرآن تاکید شده است که از شر "وسواس خناس" باید به خدا پناه برد. این به آن معنی است که انسان تا لحظه ی آخر از وسواس شیطان در امان نیست.


29918388258810814001.jpg

این استاد قرآن تاکید کرد: عاقبت به خیری در زندگی یک اصل بسیار مهم است. کسی می گفت در حرم امام رضا سه واعظ برجسته را در سه نقطه ی حرم دیدم و از هرکدام پرسیدم مهمترین حاجت و خواسته ی شما از خدا چیست؟ آن ها تاکید می کردند "عاقبت به خیری" و این نشان دهنده ی آن است که عاقبت به خیری اصلی بسیار مهم در زندگی به شمار می رود.

     85057924857763139971.jpg

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: همه ی دعاها مستحب است اما یک دعا واجب است و آن، دعای "اهدنا الصراط المستقیم" است که در نمازمان باید آن را هر روز بخوانیم. حتی پیامبر اسلام هم موظف بوده این دعا را بخواند و چه بسا او بیشتر از ما بر خواندن این دعا مداومت کرده است؛ چرا که برای پیامبر خواندن نماز شب نیز واجب بوده و ایشان در نماز شب هایشان هم این دعا را در سوره ی حمدشان خوانده اند. این، نشان از مهم بودن امر هدایت دارد.

    28870877833208571080.jpg

نویسنده "تفسیر نور" تصریح کرد: آزادگان پرچمدار نماز شوند؛ در خانه اذان بگویند و با همراهی اعضای خانواده، در مساجد فعال باشند. چرا که وضعیت توجه به نماز در کشور ما خوب نیست. در بسیاری از نقاط همین شهرستان قم محلاتی وجود دارد که جمعیت بسیاری دارد اما مسجد ندارد. همین شهر جدید پردیس 100 هزار نفر زندگی می کنند که با توجه به این میزان جمعیت مسجد بسیار کمی وجود دارد. شهر اسلامی شهری نیست که به کاشی کاری های شاه عباس در مساجد توجه نشان دهد؛ بلکه شهری است که مردم صبح ها با صدای اذان صبح بلند شوند.

" علی دوست قزوینی: این ما بودیم که در اسارت دشمن را اسیر کرده بودیم "


همایش آزادگان موصل یک صبح امروز و در محل اردوگاه یاوران مهدی در مجاورت مسجد جمکران برگزار شد. در آغاز این همایش حجت الاسلام و المسلمین علی علی دوست قزوینی، از آزادگان اردوگاه موصل یک و مسئول این همایش در سخنانی در جمع صمیمی آزادگان این اردوگاه با گرامی داشت یاد و خاطره آزادگان مرحوم و متوفی اظهار داشت: آزادگان دوست و برادر یکدیگر هستند و حتی این دوستی انقدر نزدیک می شود که از برادری هم مهمتر جلوه می نماید. چرا که حدود هشت سال زندگی مسالمت آمیز آزادگان در کنار یکدیگر باعث شده بود تا عرصه به دشمن تنگ شود.

 

وی تصریح کرد: دشمن همه ی توانش را به کار گرفته بود تا عرصه را بر آزادگان تنگ کند. او با همه ی قوا و نیروهایش می کوشید تا داشته های ما را از ما بگیرد. دشمن می خواست بین ما و ایمان ما فاصله بیاندازد. اما در طرف مقابل دشمن، دنیایی از ایثار و وحدت و از خودگذشتگی در بین آزادگان وجود داشت . چنانکه هر چه دشمن می کوشید با عداوت پیمان ما را از هم بگسلاند، برادری ما در دوران اسارت بیشتر می شد.

 

این فعال فرهنگی با تاکید بر این نکته که دشمن می خواست ما را به اسارت بکشد اما اعتراف کرده بود که خود در دستان ایمان و درایت ما اسیر شده است، خاطرنشان کرد: اگر لطف خدا، ائمه معصومین و به خصوص حضرت صاحب الزمان نبود ما نمی توانستیم آن روزهای سخت را پشت سر بگذاریم و سرافراز به میهن اسلامی مان بازگردیم.

 

علی دوست قزوینی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به وجود وحدت در میان جامعه آزادگان بر ضرورت وجود این برادری و وحدت در جمع آزادگان تاکید کرد و آرزو کرد تا مهربانی میان آزادگان هیچ وقت از بین نرود.

 

وی امتحان الهی را امری جاری در زندگی دانست و گفت: امتحان خدا تنها محدود به دوران اسارت و در آن هشت سال نمی شود. ما تا روز آخری که در حیات هستیم هم در حال امتحان شدنیم. پس بکوشیم همچنان که آزمون اسارت را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، در آزمون های دیگر هم سربلند و رو سفید باشیم.

 

این آزاده کشورمان در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره سیدآزادگان، مرحوم ابوترابی افزود: او به گردن ما آزادگان اردوگاه موصل یک حق های بسیاری دارد. هم در موصل یک قدیم و هم در موصل یک جدید، هر زمانی که وی به این اردوگاه منتقل شد توانست بحران ها و مشکلات ما را حل کند. زمانی که وی به اردوگاه موصل یک قدیم آمد، بچه ها در اعتصاب چهار ماهه بودند و از خیلی از امکانات محروم مانده بودند. ایشان که به اردوگاه منتقل شد در کمتر از یک ماه جو را آرام کرد و حتی بسیاری از اعمال مستحبی که انجامش در اردوگاه ممنوع بود با حضور ایشان ازاد شد.

" خنده، شادی دیدار؛ اندوهِ یاران سفرکرده/ گردهمایی موصل یک/ 1 "




گردهمایی آزادگان موصل یک صبح امروز برگزار شد.

این همایش صبح امروز (پنجشنبه) در مجمتع یاوران مهدی در نزدیکی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این همایش که صبح امروز با حدود یک ساعت تاخیر کار خود را اغاز کرد با حضور بیش از پانصد نفر از ازادگان اردوگاه موصل یک برگزار گردید.

لحظاتی پیش از شروع همایش تعدادی از آزادگان دوچرخه سوار مسیر مسجد مقدس جمکران را تا اردوگاه یاوران مهدی به صورت نمادین رکاب زدند. در این مسیر، تعدادی از فرزندان ازادگان نیز با دوچرخه آن ها را همراهی می کردند.

آزادگان پیش از شروع همایش در قالب گروه های دو و چند نفره به دیدار و دیده بوسی از یکدیگر مشغول بودند. از هر گروه، صدای خنده و یادآوری خاطرات شیرین دوران اسارت در اردوگاه موصل یک به گوش می رسید

در محوطه ی باز اردوگاه یاوران مهدی، بنر و تصاویر تعدادی از آزادگان تازه در گذشته برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره هم بندان آزادگان در اردوگاه موصل یک نصب شده بود.

یکی از آزادگان در شروع گردهمایی آزادگان موصل یک به قرائت قرآن پرداخت.